søndag 28. oktober 2007

Tomatgryte lav på karbohydrater


Etter å ha gått over på Low-Carb er det mange ferdige gryteretter man ikke lenger kan bruke. Men siden både jeg og min mann faktisk er ganske glad i tomater, kan vi i det minste lage en gryterett basert på dette.

Dette er en gryterett som krever ganske lite av den som lager maten, man må bare orke å røre litt innimellom. Gryteretten baserer seg på kjøttrester/pølse og hermetikk bokstavlig talt.

På bildet ser du helgens resultat.

I denne gryteretten hadde jeg:

2 pakker Ica's knuste tomater med basilikum, "extra fyllig"
1 boks Kikerter (7,6 gram karbiser per 100 gram, jeg syns det var lov for en helgemiddag)
1 boks mais
1 liten boks vannkastanjer
1 liten purreløk, hakket
1/2 boks bønneskudd
en vanlig løk, grovhakket
1 kjøttpølse i biter.

Alt ble delt og stappet sammen i en gryte. Ingen ekstra krydder brydde jeg med. Jeg lot det småputre under lokk en times tid, og deretter nøt vi resultatet.

Enjoy!

Ingen kommentarer: