onsdag 17. oktober 2007

Mozarellagrateng

Mozarellagratengen dere ser på bildet lagde jeg en dag jeg var lei av å spise rå tomat, eller kokte grønnsaker til maten. Jeg hadde sett denne reklamen for Santa Lucia Mozarella som de på reklamen skiver og legger lagvis sammen med tomat og så heller olivenolje over.

Jeg synes ikke det hørtes så godt ut med rå mozarella og spise det på den måten så jeg bestemte meg for å slenge litt vanlig ost på toppen og sette det i ovnen sammen med oksesteika vi skulle ha den dagen.

Jeg tok to til tre pakker med mozarella, 3 tomater, en håndfull oliven. Skive alt sammen passe tynt/tykt etter egen smak. Legg tomat og mozarella lagvis bortover i forma. Strø skivede oliven over og ha til sist på vanlig revet ost.

Første gangen hadde jeg den 20 minutter inne i ovnen sammen med steika, da de 20 siste minuttene, og ovnen sto på 225 grader. Da var det passe gyldent, alt var smeltet og nammenamme. Oregano og slikt er veldig gode krydder å strø over.

Bildet viser mozarellagratengen etter turboversjonen: 6 minutter i microbølgeovnen. Kan gjerne serveres med biter av skinke i, det passer til det aller meste, og er så lett å lage også så godt! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det riktigt vattnas i munnen på mig när jag ser bilderna på maten! Mmmums! :-D

Unknown sa...

Tack tack! Kanske man skulle invitera på stek med mozarellagrateng, kanske man lockar en Draca från norr! :D