lørdag 1. desember 2007

Inspirert av et program på SVT1

På SVT1 var det en eller annen svensk kokk-sak som var i Italia, og lærte å lage kaningryte. Det var da store biter kanin, store biter paprika, hele skalla tomater med saus, litt krydder, vin og vineddik.

Når jeg tenkte på middag i dag, bestemte jeg meg for å prøve meg på noe lignende. Jeg tok omtrent en halv kilo strimlet kjøtt, en gul løk, 2 bokser skallede tomater og en Squash. Alt foruten tomaten og kjøttet ble kuttet i biter.

Jeg tok 2 paprika, en per person, og rørte sammen creme fraiche med fetaost och smak av tomater, med en god neve revet ost og noen never mais, dette fylte jeg paprikaen med og stappet de inn i ovnen for baking. De blir tilbehør og saus.

Så brunet jeg kjøttet og løken sammen, før jeg tilsatte krydder (koriander, salt, vitløk og pepper) og siden de to boksene tomater. Til sist squashen, før dette fikk putre 15-20 minutter under lokk på middels varme.

Resultatet ser dere her. Nam :)

Ingen kommentarer: