tirsdag 25. desember 2007

Det GÅR an...

... å leve julaften temmelig low carb faktisk.
Nå er jo både sossiser og julepølse over 5 gram karbohydrater per 100 gram pølse, men det er begrensa hvor nøye jeg er på det akkurat på julaften. Jeg tok for meg av både poteter og erter, men jeg tok bare den minste lille mandelpotet jeg kunne finne.

Men det var nok. >_<>_< Så det skal jeg nesten være litt forsiktig med i fremtiden gitt. Et par tre seigmenn snek seg også ned :) Det var det ingen problemer med. Jeg koste meg med rødkål og surkål og masse kjøtt!

Jeg hadde også laget to boller Panacotta , nok til alle, som et tillegg til riskremen. Jeg hadde med vispet krem, og svigermor tok med en flaske flytende honning. Jeg tillot meg en liten skje med riskrem, men tok et par skjeer panacotta også, med litt krem og bringebærsaus på. Utrolig godt!

Og det var skåla mi med panacotta som var nesten tom når alle var runde som julenisser :D Enten fordi alle ville smake (og smakte grundig) eller fordi det var så godt! Mektig er det jo, men uansett, alle unntatt Kristian ville smake på panacottaen, og det ble skrytt veldig av :)

Så Panacottaen var en succe :) I tillegg gjorde jeg en oppdagelse. Riskrem er fortsatt veldig veldig godt men jeg synes panacotta faktisk er bedre på mange måter :D Og det var KJEMPEGODT med rødsausen til riskrem over! :D

Vi fikk utrolig mange fine gaver! Jeg fikk kjøkkenvekt og en bakemaskin (nå kan jeg bake brødet mitt mye kjappere :D ) og 2 nye stekepanner samt en ny wok! :D

God romjul!

Ingen kommentarer: