mandag 26. november 2007

Wok med kjøtt og blomkål.

I dag laget jeg en wokrett.

Jeg freste purreløk, vanlig gul løk og prinskorv fra Ica (4 gram karbiser per 100 gram pølse) til løken var myk. Jeg valgte å frese i rapsolje, men kunne like gjerne valgt smør. Så krydret jeg med forrest blend krydderblanding før jeg hadde oppi 2-3 dl creme fraiche. Jeg klippet oppi karse og erteskudd, samt rørte ned en spiseskje soyasaus og et par gode never frosne blomkålbuketter. Litt mais, revet ost og retten var ferdig.

Ved siden av dette laget jeg Mozarellagratengen med mozarella, tomat, svarte oliven. Jeg freste champignon til meg(bildet øverst) og avocado til gubben. (bildet nederst)

Resultatet var mer enn nok mat til middagen i dag og lunch i morgen. Jeg orket ikke engang spise opp! Jeg har enda ikke klart å venne meg til at jeg spiser fysisk mindre nå enn før.. :)

Nå valgte jeg å ha prinskorv i denne, men hva som helst av rent kjøtt fungerer bra her. Man kan også gjøre denne i skalldyrsvariant eller ren vegetar for de som ønsker det! :) Jeg hadde også oppi Mais, fordi dette gjør ikke noe for oss en sjelden gang, men de litt striktere bør unngå maisen som er over grensa.

Ingen kommentarer: