lørdag 16. januar 2010

Italiensk salat

Italiensk salat er noe jeg har savnet veldig her i sverige. Det finnes rett og slett ikke.
Jeg har ikke klart å finne noe som helst som minner. Men nå har jeg funnet en oppskrift jeg liker.

Ta like deler majones og creme fraiche. en dl av hver for eksempel.
Riv gulrot, kål og agurk.
Ha i litt pepper og salt, et lite dryss med dill for de som liker det, og rør ned like mengder av gulrot, kål og agurk ned i majonesrøra.

Deretter har du i strimlet skinke om du vil ha kjøtt i, eller du har den uten kjøtt til noe annet kjøtt.
Nam nam!

2 kommentarer:

Fläskdansen sa...

När jag var liten flicka och för det mesta bodde i Norge, så lagade vi alltid Italiensk Salat till bursdager eller andra stora högtider.

Jag minns mamma och tante som stod i köket och rev vitkål och kokade saltkött som de sen blandade med majonnäs och vispgrädde. Mums!

Jag har hittat Italiensk salat här i Sverige, men det har helt andra ingredienser än jag är van. T ex brukar det finnas små bitar saltgurka, och det vill inte jag ha i.

Det blir nog alltid godast när man gör det själv!

Unknown sa...

Nej saltgurka skal det inte alls va tycker jag, dock kan jag gott gilla vanlig gurka :)
Ja det blir alltid bäst av självgjort! :D Tack för din kommentar!