lørdag 16. januar 2010

Huff den jula

Ja, for meg som alle andre er jula en syndens tid. Ikke så mye det at jeg spiser fet mat! Neida! Jeg tillater meg POTETER! Ja ikke så mange, men et par spiste jeg. Og et par småkaker! Fysj og fy.

Nå som jula er over og ryddet bort forlengst er det igjen på tid å snevre inn på karbisene igjen.

Jeg må erkjenne en stor synd. Jeg har i en liten stund bakt hjemmelaget grovbrød uten sukker til frokost. Vi har faktisk fortsatt å stamme oss opp selv om vi tillater oss en skive til frokost.
Ja, en hel skive, ikke fire og mange skiver om dagen, men en om morgenen til frokost blir det. Jeg vet jeg har innrømmet det før også men sånn er det nå. Min synd i hverdagen.

Jeg kjøper lamme og grisekjøtt fra en lokal gård for utrolig lite penger, og må nok kjøpe meg en fryseboks i løpet av året for å kunne kjøpe mer gris til høsten.

Utover det er livet mitt temmelig uendret! Jeg lever som før og er fornøyd med virkningen denne kosten har på magen.

Ingen kommentarer: