søndag 25. oktober 2009

"Så hvordan går det med dietten nå da?"

Ja, det er vel egentlig også et eget kapittel.
Jeg skulle ønske folk sluttet å snakke om diett. Jeg lever low-carb, jeg går ikke på noen midlertidig diett.
Men samtidig så er alle måter å spise mat på en form for diett. Jeg går på low-carb.
En som er allergisk mot melkeproteiner går på melkefri diett. Den som kan spise hva han eller hun vil går på en variert diett, eller vanlig diett.

Kall det hva du vil. Jeg lever i alle fall slik, og jeg teller karbohydrater enda.
Jeg har det faktisk flott!

Jeg må innrømme en ting: Jeg baker hjemmebakt brød. Vi spiser en brødskive til frokost hver morgen.
Jada, det er juks. Men hvitt brød er det ikke, det er så grovt som jeg får det. Og det er hjemmelaget og helt kjemisk rensa for sukker.
Og jeg har funnet ut at min mann må ha mer fiber enn han får fra grønnsaker for at hans mage skal fungere bra, og en skive brød på morgenen ser jeg ikke helt på som verdens undergang.

Resten av maten er low-carb så det forslår. Sukkerfritt, ris og pastafritt (foruten low-carb pasta som jeg kjøper av og til), potetfritt og hvittfritt.
Jeg begrenser mye på underjordsgrønnsaker foruten min elskede gulrot som jeg nekter å gi slipp på. Og fråtser i kål!

Dette er definitivt slik jeg skal leve fremover. Og jeg har det TOPP!


Ingen kommentarer: