onsdag 3. mars 2010

Lønning og tilbake i smalere spor.

Litt småjuks blir det, jeg skal villig innrømme det.
Jeg tillater meg jo en skive brød til frokost, samt gulrot i hverdagskosten for eksempel.

Men, i dag sto det kjøttboller på menyen. Kjøttbollene til Delsbo charkuteri er lave på karbiser, rundt 6 gram så da aksepterer jeg det av og til som forandring i hverdagen. Pure Green har en økologisk brunsaus på pose som er helt uten kunstige tilsetningsstoffer, og den ligger på akkurat 5 gram per 100. Flaks eller hæ? Den kjøper vi av og til for luksus, men oftes spiser jeg bare bernaisesausen til Ica på 0,4 gram per 100, eller en skje creme fraiche eller rømme til maten. Men av og til er det veldig godt med brunsaus. PureGreen er dyr da, 15 kroner for to poser, men likevel, det er det verd når det ikke er på daglig basis.

Til dette hadde jeg rårevet gulrot og tillot meg et par teskjeer mais.
Nam. Mums fillibabba som de sier i Sverige.

I morgen vet jeg ikke helt hva vi skal lage, men jeg skal nok lage storkok av lunch til helgen. Fredag skal jeg til min lokale lille gård og hente et helt lam! Kravmerket og økologisk etter alle kunstens regler! Hurra som jeg gleder meg, nå blir det lammelår til helgen!
Jeg tenkte da lage lammelår med blomkålsmos til :) Vi forsøker innvitere en kompis, vi får se om han lar seg lokke av litt kokkekunster fra meg.. :D

Ingen kommentarer: