mandag 9. februar 2009

Pizza

Ja da testa jeg oppskrift på pizza med oppskriften fra i går.
Jeg lagde først på 3 egg, men oppdaget at deigen er rimelig lite samarbeidsvillig å kjevle, så jeg endre opp med å lage av 6 egg totalt.

Fyllet er laget av kjøttdeig, hakkede tomater, en liiten anelse sukkerfri ketchup fordi vi var tomme for tomatpuret, løk og revet ost. Vi syndet stort og hadde mais på også, men det er jo ingen nødvendighet for en vellykket pizza.

Med litt rene krydder som oregano og annet godt så ble det en utrolig god pizza og AKK så mettende! vi delte denne inn i 8 store biter. Jeg orket en.
Gubben hadde ingen problem med 2, og forsynte seg med en til selv om han var mett.

Bunnen blir meget god med brødkrydder i, skjønt jeg ville nok belage meg på kniv-og-gaffel-pizza. Den er nok litt sprø å løfte biter av.

Jeg forstekte bunnen 15 minutter før jeg hadde fyllet på, og stekte i ytterligere 10 minutter på rundt 200 grader, og det var perfekt kjentes det som.

Ingen kommentarer: