søndag 3. februar 2008

Sjokolademousse

Jeg tenkte som så i dag at vi skulle ha noe dessert til etter middagen. Panacotta hadde vi i går allerede, men i dag tenkte jeg lage sjokolademousse.

Jeg hadde litt over en halv liter fløte, som jeg vispet til stiv krem sammen med noen dråper flytende søtt.
Jeg tilsatte 200 gram filadelfia naturelle, og vispet dette sammen med 3 små spiseskjeer sukkerfri kakao.

7 gelatinplater la jeg i kaldt vann før jeg smeltet de på svak varme. Sikkert for mange, men det satte ingen smak på moussen.

Alt ble vispet godt sammen før jeg helte det over i bollen. Vi jukset og brukte ferdig vaniljesaus, ellers hadde jeg kokt sammen fløte og vaniljesmak til en litt tykkere saus.

Og mens jeg gikk etter kameraet, fant min mann bollen med sjokolademousse, så desverre får dere bare bilde av den tomme bollen.

(Egentlig var vi så utålmodige at vi glemte ta bilde FØR vi forsynte oss, men min mann mente det var morsommere å late som han kastet seg over det mens jeg snudde ryggen til)

2 kommentarer:

Amiechan sa...

Hehehe. Jag håller med din man ;)

Vad betyder "sikkert" förresten?

Unknown sa...

Sikkert = Säkert :D